Job 5 van 9


Report this listing

Solliciteren



DESKUNDIGE DEBITEURENBEHEER (M/V/X)


Functie

Dossierbeheer

Je verwerkt dossiers uit een bepaald complex kennis- of expertisedomein zonder af te wijken van de reglementering. Je beschikt in elk dossier op elk moment over correcte informatie om op basis daarvan gefundeerde beslissingen te kunnen nemen.

  • Versturen van herinneringen voor openstaande vorderingen (minnelijke aanmaningsproces).
  • Aanmaken, bijsturen en opvolgen van afbetalingsplannen.
  • Aangifte van schulden bij collectieve schuldenregeling, faillissement, …
  • Voorbereiden en opvolging dossiers deurwaarder.
  • Behandelen van klachten en betwistingen, indien nodig de juiste dienst contacteren en informatie uitwisselen.
  • Rapportering status openstaande vorderingen.
  • Beslissingen college/vast bureau opstellen bij oninbare vorderingen.
  • Versturen van herinneringen voor openstaande vorderingen (minnelijke aanmaningsproces).
  • Aanmaken, bijsturen en opvolgen van afbetalingsplannen.
  • Aangifte van schulden bij collectieve schuldenregeling, faillissement, …
  • Voorbereiden en opvolging dossiers deurwaarder.
  • Behandelen van klachten en betwistingen, indien nodig de juiste dienst contacteren en informatie uitwisselen.
  • Rapportering status openstaande vorderingen.
  • Beslissingen college/vast bureau opstellen bij oninbare vorderingen.

Behoeftenanalyse

Je analyseert en onderzoekt de behoeften van de organisatie en de interne en externe klanten. Op een gestructureerde wijze reik je zo gegevens aan om de beleidsvoorbereiding te ondersteunen.

  • Vragen en problemen van zowel interne als externe klanten analyseren.
  • De bestaande dienstverlening evalueren.
  • Oplossingen voor problemen bij andere organisaties bekijken (benchmarking).
  • Ontwikkelingen en tendensen opvolgen;
  • Behoeften en opportuniteiten bespreken met de teamleider.
  • Rapporten opstellen.
  • Overzichtstabellen en grafieken maken.

Digitalisering en procesverbetering

  • Je kijkt waar de huidige processen op het vlak van effectiviteit en efficiëntie kunnen verbeteren. Je implementeert je verbetervoorstellen aan onze processen met digitalisering als basisvoorwaarde. Je maakt ten volle gebruik van de beschikbare digitale tools om een effectieve en efficiënte werking te garanderen en informatie beschikbaar te stellen.
  • Vragen en problemen van zowel interne als externe klanten analyseren.
  • De bestaande dienstverlening evalueren.
  • Oplossingen voor problemen bij andere organisaties bekijken (benchmarking).
  • Ontwikkelingen en tendensen opvolgen;
  • Behoeften en opportuniteiten bespreken met de teamleider.
  • Rapporten opstellen.
  • Overzichtstabellen en grafieken maken.

Verruimende bepaling: op vraag van de algemeen directeur, een afdelingshoofd of je leidinggevende voer je ook andere ondersteunende activiteiten van je eigen dienst of van andere diensten uit.

Jouw profiel

Je talenten

  • Nauwgezet en kwaliteitsgericht werken is in deze functie uiteraard belangrijk.
  • Je kan met de nodige kennis en ervaring je taken zelfstandig uitvoeren.
  • Probleemanalyse is één van jouw andere sterke punten.
  • Je hebt een basiskennis van de algemene wetgeving en de werking van een lokaal bestuur.
  • Je hebt een grondige kennis van de wetgeving en werking met betrekking tot debiteurenbeheer en een basiskennis van de overige vakgebieden.
  • Je hebt een basiskennis Excel.
  • Anderen omschrijven jou als een goede communicator, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je houdt je kennis up-to-date, volgt wijzigingen in relevante wet- en regelgeving op en deelt je nieuwe kennis en inzichten met de collega’s.
  • Je gelooft sterk in digitalisering en procesverbetering. Voor jou zijn dit hulpmiddelen om een effectieve en efficiënte dienstverlening te organiseren en informatie op een klantvriendelijke manier beschikbaar te maken.
  • Verandering schrikt jou niet af. Verder voldoe je aan de basiscompetenties van Stad Turnhout. Je bent klantgericht, goed in samenwerken, gericht op verbeteren, organisatiebetrokken en betrouwbaar.
  • Een portefeuille van klantendossiers beheren, de afgesloten rekeningen presenteren en beheersadvies verlenen

Aanbod

  • Een voltijdse contractuele functie van onbepaalde duur in de graad Bv (B1-B2-B3) en de aanleg van een werfreserve.
  • Je geïndexeerde brutomaandwedde bedraagt 2.971,45 en maximaal 4.955,26 euro. Relevante beroepservaring in de privésector of als zelfstandige kan je voor maximum 8 jaar meenemen (B1, trap 8: 3.280,84 euro). Diensten bij een andere overheid worden onbeperkt meegenomen bij de vaststelling van de administratieve anciënniteiten. Schaalanciënniteit kan meegenomen worden indien bij een andere overheid gelijke of gelijkaardige functies binnen eenzelfde niveau en rang werden uitgeoefend. Wens je een persoonlijke loonsimulatie: aarzel dan niet om contact op te nemen met Personeelspunt (T: 014 53 49 90 of personeelspunt@turnhout.be).
  • We bieden tal van extra voordelen aan: maaltijdcheques (8 euro per gewerkte dag), ecocheques (100 euro pro rata je tewerkstellingscoëfficiënt), fietsvergoeding of volledige terugbetaling van je abonnement openbaar vervoer, mogelijkheid tot fietsleasing, eindejaarstoelage, gratis hospitalisatieverzekering voor jou en interessante tarieven voor gezinsleden, tweede pensioenpijler (= aanvullend pensioen bovenop het wettelijk pensioen), lidmaatschap van de Gemeenschappelijke Sociale Dienst Lokale Besturen in Vlaanderen (gsd-v).
  • Diverse kansen om jezelf verder te ontwikkelen door het volgen van opleidingen en studiedagen, deelname aan projecten, …
  • Een organisatie die sterk inzet op een duurzame loopbaan en op een gezonde balans tussen werk en privé. We coachen medewerkers in hun loopbaan en bieden binnen een voltijdse werkweek van 38 uur glijdende werktijd, thuiswerk en een soepele vakantieregeling waarbij je als voltijdse medewerker jaarlijks recht hebt op 33 vakantiedagen aangevuld met 14 feestdagen. Wij volgen het verlofstelsel van de publieke sector wat betekent dat je vanaf je indiensttreding recht hebt op betaalde vakantie a rato van de nog te presteren maanden van dat jaar.
  • Plaats van tewerkstelling: Team Financiën – Europeion, Campus Blairon 200, 2300 Turnhout

Kan je deelnemen?

  • Je beschikt over tenminste een bachelordiploma (of gelijkgesteld) of een diploma hoger onderwijs van één cyclus dat toegang geeft tot niveau B.
  • Wens je deel te nemen met een buitenlands diploma? Bezorg ons bij je sollicitatie minimaal een bewijs dat je de aanvraagprocedure voor gelijkwaardigheid van je diploma bij NARIC Vlaanderen hebt opgestart. Ten laatste bij je aanstelling bezorg je ons het gelijkwaardigheidsbewijs. Meer info: https://www.naricvlaanderen.be/nl/erkenningen/erkenning-buitenlands-diploma.

Solliciteren